Navigatie overslaan

Vanwege de zomervakantie is de Akerk in de maand augustus op zondag gesloten. Op donderdag 1 augustus is de Akerk tot 15.00 geopend vanwege de halve finale van de International Martini Organ Competition. Zie onze agenda voor meer informatie over dit concert en de andere zomeractiviteiten.

Sint Nicolaasconcert

Akerk
30 nov. 2024
15.30 uur

Oorspronkelijk stond op de huidige plek van de Akerk een kapel gewijd aan Sint-Nicolaas en Maria. Sint-Nicolaas was de schutspatroon van de schippers die vlakbij de Akerk, in het havengebied, hun schepen afmeerden. Als eerbetoon aan onze patroonheilige kun je op 30 november om 15.30 luisteren naar een speciaal Sint Nicolaasconcert voor het hele gezin. Huisorganist Peter Westerbrink bespeelt het wereldberoemde Arp Schnitgerorgel, terwijl op speelse wijze het verhaal van Sint Nicolaas wordt verteld. Daarbij komen natuurlijk ook de bekende Sinterklaas-liedjes voorbij!