Orgelserie Akerk - Gerhard Löffler

Akerkhof 2
11 jul. 2022
20:00 uur

Gerhard Löffler behoort tot de veelzijdigste kerkmusici van zijn generatie. Sinds 2016 is hij cantor en organist aan de St. jacobikirche in Hamburg en als zodanig de vaste bespeler van het beroemde Arp Schnitgerorgel uit 1693.

Zijn repertoire omvat alle stijlperioden. Regelmatig speelt hij als gast op belangrijke historische orgels als ook op symfonische orgels, zoals in in Kaliningrad, Bamberg, Ottobeuren, Erfurt en Berlijn. Ook werkt hij samen met ensembles als ‘Junge Deutsche Philharmonie’, de ‘Bochumer Symphoniker en het ‘Juilliard Symphony Orchestra’. Ook als dirigent is zijn repertoire veelzijdig. Met zijn koren voert hij zowel de klassieke koorwerken als ook moderne muziek uit.

Voor zijn concert in de Akerk koos hij een rijk geschakeerd programma met werken van Mendelssohn, Pachelbel, Rheinberger, Buxtehude, Mozart , Hessenberg en Bach.

Tickets zijn verkrijgbaar aan de deur.