VOLGEBOEKT Iraanse kookworkshop Roootin

13 aug. 2022
11.00 - 14.00 uur

Moeder Bulbul en dochter Solmaz Esmailzadeh zijn bekend van het kookboek ‘Roootin’s Iranian Kitchen’ dat een kijkje biedt in hun Iraanse familiekeuken. Met hun gerechten verbinden ze culturen en bovenal mensen. Maak samen met hen een heerlijke Iraanse lunch met eigen muhamara en dukkah.

In het kader van Art Without Borders nodigen Bulbul en Solmaz Esmailzadeh je uit voor een kookworkshop waarin, inherent aan de Iraanse eetcultuur, verbinding en samenzijn centraal staan. Daarbij hanteren zij het concept ‘cooking from scratch’. Door te kiezen voor pure ingrediënten en zoveel mogelijk zelf te maken, waaronder diverse basisingrediënten, kom je dichterbij de natuur. Je leert over de Iraanse keuken en de heilzame werking van voeding en ingrediënten volgens de principes van de eeuwenoude leer ‘Iranian Traditional Medicine’, verwant aan Ayurveda en Unani.

De gebruikte recepten zijn een voorstelling van hoe de oorspronkelijk Iraanse keuken over de afgelopen decennia is geëvolueerd tot een nog rijkere keuken, waarin ook de Westerse smaak een mooie rol heeft gekregen.

Tijdens de workshop wordt er in kleine groepjes gewerkt zodat er genoeg ruimte en aandacht is voor alle deelnemers. We sluiten gezamenlijk af met de heerlijke zelfgemaakte Iraanse lunch.

Meer informatie over Roootin vind je hier.

11.00 uur Aanvang workshop

13.00 uur Gezamenlijke lunch

14.00 uur Einde

Aanmelden

De workshop is inmiddels volgeboekt, dus aanmelden is helaas niet meer mogelijk.