Navigatie overslaan

Akerk
10 sep. 2022
20.00 uur

De Oekraïense pianiste Maryna Taldykina speelt tijdens de Groninger Museumnacht in de Akerk een bijzondere uitvoering van de Bagatellen van de Oekraïense componist Valentyn Sylvestrov. Sylvestrov werd geboren in Kyiv en woonde en werkte er tot hij in februari 2022 vluchtte vanwege de Russische invasie. Hij is een muzikale vrijdenker wiens werken ten tijde van de Sovjet-Unie niet in het openbaar mochten worden opgevoerd, maar die bovenal prachtige pianomuziek heeft geschreven.

Tijdens de Groninger Museumnacht openen maar liefst zeven Groninger musea 's avonds de deuren. Naast tentoonstellingen is er een bomvol programma met muziek, workshops en performances. Met een ticket van 10 euro krijg je toegang tot alle locaties en activiteiten op zaterdag 10 september tussen 19.00 en 01.00 uur en mag je na de Museumnacht nog één keer gratis naar een van de deelnemende musea.